reklama

Ukradnutý kráľ

To hore je samozrejme cittik z genilneho bsnika a pesničkra Karla Kryla. Vždy sa mi moce po rozume, keď niekde vidm Havla. A ten sa v poslednom čase tu u ns vbec neskrva. Washingtonsk vzduch mu očividne prospieva. Dnes mal besiedku v Library of Congress, minule som ho videl v Georgetown University auditriu. Rozmľam ako to už vtedy ten Kryl vedel ...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (25)

  Georgetown University Auditórium:Q&A. K mikrofón pristupuje studentka. Pan prezident (titul ma dozivotne), vo vasej knihe Power of the powerless ”, hovorite bla bla bla (napr. ze "the communist regime ascribing terrorist aims to the 'dissident movements' and accusing them of illegal and conspiratorial methods." ale tiez ""The 'dissident movements' do not shy away from the idea of violent political overthrow because the idea seems too radical, but on the contrary, because it does not seem radical enough. For them, the problem lies far too deep to be settled through mere systemic changes, either governmental or technological." ) Co si myslite o “terorizme” ako reakcii of the last resort u ludi, ktori sa citia totalne bezmocni? Ako sa dívate na “antiteroristicku” politiku USA, tiež ako motív pre vojnu v Iraku?  Priznam sa, neviem presne ako sa na to Havel diva, pretoze jeho anglictina mi po par ehhm zacala trhat’ synapsie, v sebeobrane som prepol na iny kanal. Ale to o com som z neho zachytil, bolo totalna podpora US policy.  Nas najoblubenejsi rodinny dochtor Strosmajer kedysi zahlasil nieco ako ze jeden patolizac moze zmenit’ viac ako desat’ hrdinov.  Neviem ci chce Havel svojimi patolizacskymi postojmi nieco zmenit. Asi mu ide hlavne o Cesku Republiku a jej dobro. Mozno by sa dalo vycislit', kolko kazde jeho teple slovo prinesie CR v zahranicnej pomoci, investiciach ci prestizi. A bubaky za besedy a book deals berie len ako nevyhnutne dobro. Rozmýšľam však či ho niekedy trápi, ako to cítia jeho ľudia po celom svete, ktorých kedysi tak inšpiroval. Rozmyslam ci ho niekedy trápi Matúš 16:26

For what shall it profit a man , if he shall gain the whole world, and lose his own soul?

Lebo mńa hej.  

jakub kráľ

jakub kráľ

Bloger 
  • Počet článkov:  52
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Na otázku, kto som, sa vzhľadom na moju ubíjajúcu nedôležitosť názory prekvapivo ostro rôznia. Ja osobne sa prikláňam k teórii o neuznanom byzantínskom cisárovi, ktorého 29. mája 1453 na hradbách Carihradu rozpitvali Turci (au) .. Rád hladkám jemné veci.Tu sú obrázky.A píšte. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáHawai'i CallsAmerican beautySunday afternoonsA little too close to GodSlovensko, krajina môjho disenOtporúčamTypi na voľný čas

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu