reklama

A tak k nám na Havaj prišla jar.

Keďže na Havaji je rok vlastne jeden nekonečne modr letn deň, ten przdninov si dovolm upresniť, je dosť obťiažne určiť, v ktorom ročnom obdob teda kde v kalendri sa prve nachdzame. Nie že by to tu niekoho nejako zvlť zaujmalo, ale jedn sa minimlne o interesantn intelektulny, potencilne biometeorologick hlavolam.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Takže začnem tým jednoduchším problémom, totiž ako odlíšiť zimu od leta. Odpoveďou sú vlny. V zime sa surfuje na severnom pobreží, v lete sa väčšinou chodí do Austrálie, ale pre tých menej náročných sa dá aj u nás na južnom. Súvisí to s prítomnosťou búrkových systémov v respektívnych partiách Tichého oceánu, ktoré nás tu rozhojdávajú k životu. Naše ostrovy sú po dlchom putovaní prvé solídne, na čo tie bezprízorné vlny narazia.   Takto vyzbrojení sa teraz pokúsime zdolať otázku, ako poznať, že je tu jar. Jar na Havaj nechodí na krídlach prvých lastovičiek či v púčikoch prvých snežienok. Veru nie. Jar na Havaj chodí ako biele mäso. Na to som konkrétne prišiel dnes. Mohlo ma to napadnúť už poobede na futbale, keď sa k nám pridali dvaja polonahí zajaci z Aľjašky, ale trklo mi až teraz pred spaním, keď som si šiel zaplávať. Ak na pláži nebolo šesť dvojíc v rôznych fázach párenia, tak ani jedna.   Už je to tu. Začal Spring break alias Jarné prázdniny. V nasledujúcich týždňoch nám sem rôzne letecké spoločnosti naimportujú armády mladých nadržaných Američanov zo všetkých kútov našej krásnej vlasti. Ako keby sme nemali dosť svojich vlastných.   Ale to sa mňa už netýka. Ja sa definitívne odkladám na zimný spánok. Dúfam, že dnes sa bude premietať niečo so snehom.

jakub kráľ

jakub kráľ

Bloger 
  • Počet článkov:  52
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Na otázku, kto som, sa vzhľadom na moju ubíjajúcu nedôležitosť názory prekvapivo ostro rôznia. Ja osobne sa prikláňam k teórii o neuznanom byzantínskom cisárovi, ktorého 29. mája 1453 na hradbách Carihradu rozpitvali Turci (au) .. Rád hladkám jemné veci.Tu sú obrázky.A píšte. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáHawai'i CallsAmerican beautySunday afternoonsA little too close to GodSlovensko, krajina môjho disenOtporúčamTypi na voľný čas

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu